مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

آسيب هاي طلاق و ترس از آن‌ها يكي از دلايلي است كه گاهي باعث مي‌شود برخي از زوجين علي‌رغم مشكلاتي كه در زندگي مشترك تجربه مي‌كنند، براي جدايي اقدامي انجام ندهند. اگرچه طلاق در برخي از مواقع مي‌تواند راهكار مناسبي براي رهايي از يك زندگي اشتباه باشد اما بااين‌حال درهرصورت تجربه تلخي است كه آسيب‌ها و مشكلاتي را به همراه خواهد داشت. ما در اين مطلب راجع به آسيب هاي طلاق صحبت خواهيم كرد. شما مي‌توانيد براي پيشگيري و يا درمان اين آسيب‌ها از مشاورين روانشناسي كمك بگيريد. علاوه بر اين درصورتي‌كه مي‌خواهيد براي فرار از اين آسيب‌ها زندگي مشترك خود را ادامه دهيد، بهتر است با كمك گرفتن از مشاورين خانواده راهكارهايي را براي بهبود شرايط زندگي پيدا كنيد.

منبع :

آسيب هاي طلاق

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

آسيب هاي طلاق | آسيب‌هاي زوجين

طلاق مي‌تواند يك شكست و ناكامي و يا رها شدن از يك تجربه تلخ براي فرد باشد؛ اگرچه در اين شرايط ميزان آسيب‌ها و مشكلاتي كه فرد تجربه مي‌كند كمتر خواهد بود اما بااين‌حال به نظر اكثر روانشناسان خانواده، طلاق تجربه تلخي است كه هرگز نمي‌توان ادعا كرد آسيبي را به همراه ندارد. برخي از اين آسيب‌ها به دليل شرايط روحي و اجتماعي خود فرد و برخي ديگر به دليل قضاوت‌ها و محدوديت‌هاي اجتماعي ايجاد مي‌شوند. از مهم‌ترين آسيب هاي طلاق مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. آسيب هاي طلاق | بحران‌هاي روحي

ناراحتي‌هاي روحي يكي از جدي‌ترين آسيب هاي طلاق است كه تا مدت‌ها با فرد باقي مي‌ماند. با توجه به شرايط زندگي و نوع شخصيت هر فرد مي‌توان انتظار داشت كه نوع آسيب‌ها در وي متفاوت باشد. براي مثال فردي كه به همسر و زندگي مشترك خود علاقمند بوده در صورت تجربه طلاق، احتمالاً مشكلاتي نظير افسردگي و از دست دادن اعتمادبه‌نفس را تجربه خواهد كرد. درعين‌حال درصورتي‌كه زندگي مشترك پر از دعوا و اختلاف بوده باشد، ممكن است فرد دچار مشكلاتي همچون خشم و اضطراب شديد شود.

نشخوارهاي ذهني يكي ديگر از مشكلاتي است كه معمولاً پس از طلاق اتفاق مي‌افتد. در اين شرايط خاطرات تلخ زندگي مشترك دائماً در ذهن فرد مرور شده و احساسات منفي همچون غم، خشم و يا ناكامي و اضطراب را تجربه خواهد كرد. به همين خاطر است كه توصيه مي‌شود پس از طلاق و براي جلوگيري از آسيب‌هاي روحي آن از يك مشاور مطمئن كمك بگيريد و مراحل سوگ و كنار آمدن با فقدان طرف مقابل را به‌سلامت پشت سر بگذاريد.

تماس با مشاور

2. شك و بدبيني

يكي از آسيب‌هايي كه احتمالاً به دنبال طلاق و جدايي پيش خواهد آمد، تأثير آن بر آينده زندگي فرد و ديدگاه وي راجع به ساير افراد است. بسياري از كساني كه تجربه شكست در زندگي مشترك خود را داشته‌اند معمولاً براي تشكيل مجدد زندگي دچار شك و ترديد بسياري خواهند شد و به‌سختي مي‌توانند به فردي ديگر اعتماد كنند. اين موضوع شايد باعث شود كه آن‌ها بسياري از موقعيت‌هاي مناسب خود را از دست بدهند.

 

بيشتر بخوانيد : آثار طلاق بر مردان | پيامدهاي رواني جدايي براي مردان 

 

3. آسيب هاي طلاق | قضاوت‌هاي اجتماعي

قضاوت‌هاي منفي ديگران در ارتباط با فردي كه از همسرش جدا شده يكي ديگر از آسيب هاي طلاق است كه مي‌تواند به‌ويژه در فرهنگ‌هاي سنتي‌تر و يا محيط‌هاي كوچك‌تر باعث آزار و اذيت فرد شود. قضاوت‌هاي نا به‌جا به‌ويژه در ارتباط با زناني كه از همسرشان جدا شده‌اند، مي‌تواند باعث بروز محدوديت‌هايي در ارتباطات و يا امكانات شغلي آن‌ها باشد. علاوه بر اين بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه بروز چنين تجربه‌اي در زندگي فرد به اين معناست كه او دچار مشكلات رفتاري و تقصير بسياري مي‌باشد و به همين خاطر كمتر به وي اعتماد مي‌كنند. طعنه زدن‌ها و استفاده از اين نقطه‌ضعف فرد در موقعيت‌هاي مختلف ازجمله آسيب‌هاي اجتماعي است كه براي فرد ايجاد خواهد شد.

4. مشكلات مالي

يكي از آسيب هاي طلاق مي‌تواند بروز مشكلات مالي براي هريك از زوجين باشد. پرداخت حقوقي نظير مهريه معمولاً مشكلات مالي بسياري را براي آقايان ايجاد مي‌كند. همچنين بسياري از خانم‌هايي كه از نظر منبع درآمد به همسر خود وابسته بودند معمولاً پس از طلاق مشكلات مالي بسياري را تجربه خواهند كرد.

مشكلات مالي يكي از آسيب‌هاي جدي است كه گاهي اوقات حتي مي‌تواند باعث ترس فرد از جدايي و ادامه دادن شرايط نامناسب زندگي مشترك باشد. پس توصيه مي‌شود پيش از اقدام براي جدايي اطلاعات خود را راجع به شرايط آينده افزايش دهيد و براي هر آنچه قرار است تجربه كنيد برنامه‌ريزي مشخصي داشته باشيد.

5. كاهش بهره‌وري

تا زماني كه فرد بتواند با طلاق و تغييرات زندگي پس‌ازآن سازگاري پيدا كند، فشار رواني بسياري را تجربه خواهد كرد و به همين خاطر احتمالاً مشكلاتي در موقعيت شغلي، تحصيلي و يا روابط اجتماعي وي پيش خواهد آمد. استفاده از روش‌هايي براي تخليه هيجان، دريافت حمايت اجتماعي و به‌ويژه كمك گرفتن از مشاورين خانواده مي‌تواند در پشت سر گذاشتن سريع‌تر و سالم‌تر بحران‌ها به شما كمك كند.

 

آسيب هاي طلاق براي كودكان

طلاق علاوه بر اينكه مشكلاتي را براي زوجين ايجاد خواهد كرد آسيب‌هايي را نيز در روحيه و عملكرد فرزندان شما باقي خواهد گذاشت. بهتر است با كمك گرفتن از متخصصين كودك و برنامه‌ريزي مناسب براي شرايط پس از طلاق، اين آسيب‌ها را در فرزند خود كاهش دهيد.

1. افت تحصيلي

يكي از آسيب‌هاي رايج طلاق در كودكان افت تحصيلي است. كشمكش‌ها و اختلافات والدين معمولاً باعث خواهد شد كه آن‌ها توجه كمتري به آموزش فرزندان خود داشته باشند. علاوه بر اين بروز مشكلات روحي نظير افسردگي و اضطراب به دليل طلاق والدين نيز مي‌تواند آن‌ها را نسبت به انجام تكاليف درسي بي‌انگيزه نمايد.

2. آسيب هاي طلاق | افسردگي و بيماري‌هاي روحي

كودكان به‌ويژه در سنين پايين‌تر معمولاً خود را به دليل طلاق والدين مسئول مي‌دانند. با توجه به ضعف توانايي‌هاي منطقي و استدلال در كودكان آن‌ها نمي‌توانند دلايل طلاق و از بين رفتن خانواده را درك كنند به همين خاطر خود را مقصر دانسته و دچار احساس عذاب وجدان و افسردگي مي‌شوند.

كودكان در سنين بالاتر كه مي‌توانند طلاق و معناي آن را درك كنند، معمولاً درميان همسالان خود احساس ناراحتي و حتي حسادت را تجربه مي‌كنند. تلاش براي پنهان نگه‌داشتن اين راز و يا ترس از قضاوت و برخورد ديگران معمولاً باعث بروز بيماري‌هاي اضطرابي در كودك مي‌شود.

3. احساس دوگانگي

طلاق باعث خواهد شد كه كودكان مجبور باشند روزهايي را به طور جداگانه با هر يك از والدين بگذرانند. اين موضوع مي‌تواند باعث بروز مشكلات بسياري در كودك شود. قرار گرفتن تحت دو تربيت مختلف و جابه‌جا شدن در خانه والدين يا بعضاً بدگويي آن‌ها از يكديگر باعث مي‌شود كه فرزند شما احساس تعارض و دوگانگي بسياري را تجربه كند. يكي از نكاتي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه رابطه شما با همسرتان چيزي متفاوت از رابطه او با فرزند شماست. همسر شما مي‌تواند همسري بد و درعين‌حال مادر يا پدر خوبي باشد. علاوه بر اين كودكان معمولاً به هردوي والدين خود علاقه دارند و آسيب زدن به ذهنيت آن‌ها از والد ديگر يا تلاش براي جلب حمايت و توجه كودك، از مسائلي هستند كه آسيب‌هاي بسيار جدي را در شخصيت فرزند شما ايجاد خواهند كرد.

با توجه به اينكه طلاق والدين معمولاً تغيير بسيار مهمي در زندگي كودك است و او براي رشد سالم به هردوي شما نياز دارد، توصيه مي‌شود كه راجع به تربيت فرزند خود پس از جدايي از يك روانشناس كودك كمك بگيريد.

 

بيشتر بخوانيد : زندگي بعد از طلاق | مديريت زندگي بعد از طلاق براي مرد و زن

 

براي كاهش آسيب هاي طلاق چه كنيم؟

اگرچه طلاق آسيب‌ها و مشكلاتي را به همراه خواهد داشت اما بااين‌حال شما مي‌توانيد با مديريت صحيح شرايط، مانع تأثيرگذاري بيش‌ ازحد اين موضوع بر ساير جنبه‌هاي زندگي خود شويد. به همين خاطر در ادامه به برخي از اين راهكارها اشاره خواهيم كرد:

1. شرايط را به‌دقت بسنجيد

پيش از آنكه تصميم خود را براي طلاق عملي كنيد بهتر است جوانب مختلف اين موضوع را در نظر بگيريد. شما مي‌توانيد با كمك گرفتن از منابع معتبر و يا مشاورين خانواده و كودك، آگاهي خود را راجع به آنچه اتفاقات پس از طلاق افزايش دهيد. افرادي كه پيش از شما اين شرايط را پشت سر گذاشته‌اند يكي از مهم‌ترين منابعي هستند كه مي‌توانند دراين‌باره به شما اطلاع دهند. سعي كنيد شرايط خود را پس از طلاق به‌خوبي ترسيم نماييد و به اين سؤال نيز پاسخ دهيد كه آيا بالواقع طلاق و تمامي مشكلات پس‌ازآن براي شما مطلوب‌تر از زندگي مشترك است يا خير.

2. برنامه‌ريزي داشته باشيد

پس ‌از آنكه متوجه تمامي ابعاد زندگي خود پس از طلاق شديد، بايد براي آن‌ها برنامه‌ريزي داشته باشيد. براي مثال سعي كنيد محل زندگي، درآمد، نحوه تربيت فرزندان و هر موضوع ديگري كه ازنظر شما بايد موردتوجه قرار بگيرد را مشخص كرده و برنامه خود براي رسيدگي به آن را نيز تعيين كنيد.

3. آسيب هاي طلاق | به خودتان حق بدهيد

براي احساسات منفي كه پس از طلاق تجربه خواهيد كرد به خود حق بدهيد. هرگز از خود بابت اين احساسات خجالت‌زده نباشيد و يا سعي نكنيد آن‌ها را مهار كنيد. شما در حال گذراندن يك دوره بحراني از زندگي خود هستيد و ناراحتي يا حتي دلتنگي براي زندگي گذشته بسيار طبيعي است. براي ناراحت بودن به خود حق بدهيد و همچنين براي حمايت از خودتان اقداماتي را انجام دهيد. براي مثال برنامه‌ريزي براي ورزش، سفر و يا هر فعاليت لذت‌بخش ديگري مي‌تواند به شما كمك كند تا در شرايط روحي بهتري قرار بگيريد.

4. كمك بگيريد

كمك گرفتن از سيستم حمايتي اطرافيان و مشاورين مي‌تواند در گذراندن موفقيت‌آميز اين شرايط به شما كمك كند. شايد لازم باشد كه گاهي اوقات از اعضاي خانواده يا دوستانتان بخواهيد زماني را به صحبت با شما اختصاص دهند و يا كاري را برايتان انجام دهند. به خاطر داشته باشيد كه تنظيم قرارهاي ملاقات با دوستان و اختصاص زمان‌هايي براي تفريح با افرادي كه براي شما خوشايند هستند، مي‌تواند به بهبود روحيه شما بسيار كمك كند.

در شرايطي كه احساس مي‌كنيد توانايي كنترل شرايط روحي خود را نداريد و يا فرزندانتان دچار آسيب‌هاي روحي شده‌اند، بهتر است از يك متخصص حرفه‌اي در اين زمينه كمك بگيريد. متخصصين راه‌هايي را براي تخليه هيجانات و كنار آمدن مناسب‌تر با شرايط به شما آموزش خواهند داد. براي دريافت مشاوره طلاق كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

1.آيا طلاق همواره آسيب‌زا است؟

گاهي اوقات طلاق به معناي پايان دادن به يك شرايط سخت است و به همين خاطر نمي‌توان گفت كه هميشه آسيب‌زاست. بااين‌حال اين موضوع همواره تجربه‌اي تلخ مي‌باشد و آسيب‌هايي را در شرايط روحي و اجتماعي فرد ايجاد مي‌كند.

2.آيا آسيب هاي طلاق قابل پيشگيري هستند؟

شما نمي‌توانيد اين آسيب‌ها را به صفر برسانيد اما با مديريت صحيح مي‌توانيد از شدت آن‌ها كاسته و شرايط بهتري را ايجاد نماييد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آسيب هاي طلاق مي‌توانيد از طريق شماره _ با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

 

 

 

منبع : 

آسيب هاي طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آسيب هاي طلاق،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۲:۵۲ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی