مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

اولين رابطه جنسي يكي از مهم‌ترين دغدغه‌ها و چالش‌هاي زوجين جوان است. براي بيشتر افراد، اولين رابطه جنسي تجربه راحتي نيست و ممكن است با احساس ترس، اضطراب، گناه و .. همراه باشد. توجه داشته باشيد كه اولين رابطه جنسي مسير زندگي زناشويي شما را مشخص مي‌كند و بر روابط آينده شما و حتي رابطه عاطفي‌تان تاثير مي‌گذارد به همين دليل بايد آن را جدي بگيريد. البته داشتن اطلاعات كامل در اين زمينه مي‌تواند به شما كمك كند كه چگونه بر احساس ترس و استرس ناشي از اولين رابطه جنسي غلبه كنيد و تجربه بي‌نظيري از اولين رابطه با همسر خود داشته باشيد. در ادامه مقاله به بررسي كامل اولين رابطه جنسي مي‌پردازيم.

منبع :

اولين رابطه جنسي

نكات مهم براي اولين رابطه زناشويي

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

اولين رابطه جنسي

ديدگاه‌هاي متفاوتي از اولين رابطه جنسي وجود دارد. بعضي افراد آن را تجربه‌اي هيجان‌انگيز و بعضي ترسناك مي‌پندارند. درباره اولين سكس، دختران ترس از پارگي پرده بكارت و بارداري دارند و پسران نيز دچار استرس مي‌شوند كه داشتن حس ترس و استرس مسئله كاملا طبيعي مي‌باشد. هر شخصي با توجه به فرهنگ خانواده و جامعه، باور و اعتقادات شخصي، تاثير دوستان و…. اقدام به برقراري اولين رابطه خود مي‌كند. برخي پيش از ازدواج تصميم به برقراري رابطه مي‌كنند كه به دليل بروز ناهنجاري‌هاي مختلف بهتر است از انجام آن پرهيز كرد.

در واقع گاهي اوقات دختران به خاطر ترس از دست دادن طرف مقابل، تن به رابطه جنسي مي‌دهند كه اين حالت به شدت آسيب زننده است و بايد از آن اجتناب كرد چرا كه طرف شما تعهدي ندارد و به راحتي مي‌تواند تركتان كند. از طرفي حسي كه از برقراري اولين رابطه تجربه مي‌كنيد، مي‌تواند نظر شما را در ارتباط با روابط بعدي تغيير دهد. انتخاب اولين شريك جنسي و وقت مناسب براي اولين رابطه و همچنين آمادگي روحي و جسمي دو طرف بسيار حائز اهميت است.

از طرف ديگر زماني كه زوجين كم تجربه هستند، ممكن است در زمان نزديكي اتفاقات غير منتظره‌اي پيش بيايد بنابراين مقاربت جنسي در سني بايد انجام شود كه دو طرف كاملا بالغ باشند. بيشتر مردم دفعه اول، رابطه جنسي خوبي را تجربه نمي‌كنند و اين موضوع به معناي آن نيست كه هميشه رابطه‌هاي بعدي خوب نخواهند بود. هر بار كه اين عمل را انجام مي‌دهيد به تجربه‌هاي شما افزوده مي ‌شود و و در نتيجه به مرور زمان رابطه‌اي لذت بخشي خواهيد داشت.

تماس با مشاور

 

دانستني هاي اولين رابطه جنسي

1. افزايش اطلاعات درباره رابطه جنسي سبب مي‌شود در شب زفاف يك رابطه با درد كمتر و لذت بخش‌تر را تجربه كنيد. براي داشتن رابطه‌اي بدون درد و استرس، بهتر است مقاربت جنسي را زماني انجام دهيد كه بدن آرام و بدون اضطراب و خستگي است. بعد از يك مراسم طولاني در اولين شب ازدواج، نزديكي پيشنهاد نمي‌شود.

2. حتما پيش از شروع رابطه، همسرتان را از نظر روحي آماده كنيد. شب زفاف حتما با نوازش و معاشقه طولاني شروع شود و مرد طوري رفتار كند كه زن مايل به برقراري رابطه شود نه با زور و عجله فقط براي اينكه شهوت مرد فروكش شود. شما با حالت زور فقط جسم همسرتان را تصرف مي‌كنيد در حالي كه در يك رابطه سالم بايد جسم و روح را با هم به دست آوريد.

3. كوچك‌ترين خطايي در اين شب مي‌تواند همسرتان را خسته و محزون كند و تا آخر زندگي مشتركتان تاثيرگذار و غير قابل جبران خواهد بود. توجه داشته باشيد دخول را يك باره انجام ندهيد و به آهستگي عمل كنيد. همچنين در صورت درد زياد و سوزش رابطه را پايان دهيد. سكوت را حين رابطه رعايت كنيد و با صحبت‌هاي حاشيه‌اي، تمركز خود و همسرتان را برهم نزنيد.

– در شب زفاف خوش بگذرانيد و چيزهايي كه باعث لذت‌تان مي‌شود را به همسرتان بگوييد تا به ارضاء شدن يكديگر كمك كنيد. ممكن است مرد در مدت زمان كم ارضاء شود كه جاي نگراني نيست و با كمي معاشقه و خوابيدن، مجدد شروع به رابطه كنيد.

 

بيشتر بخوانيد : شب زفاف | وظايف عروش و داماد در شب عروسي

چه اقداماتي را پيش از اولين رابطه جنسي بايد جدي گرفت؟

1. در برقراري رابطه جنسي، مسئله بهداشت و نظافت شخصي را جدي بگيريد تا از بيماري‌هاي مقاربتي نظير ايدز و زگيل هاي تناسلي و… پيشگيري نماييد. 

2. براي اينكه دچار استرس و نگراني از بيماري و بارداري نشويد پيش از برقراري رابطه از وسايل ايمني استفاده نماييد كه براي جلوگيري از بارداري و عفونت مي‌توانيد از كاندوم استفاده كنيد.

3. انتخاب مكان امن و زمان مناسب به شما كمك مي‌كند كه بدون اضطراب رابطه جنسي را برقرار كرده و از آن لذت ببريد.

4. از مصرف غذاهاي سنگين و مشروب پرهيز نماييد چرا كه غذاي سنگين موجب خواب آلودگي شده و مشروب هم سبب مشكل در نعوظ مي‌شود.

 

تغييرات فيزيولوژيكي و هورموني بعد از اولين رابطه جنسي

در زمان نزديكي تغييراتي در بدن ايجاد مي‌شود نظير افزايش حساسيت در نوك سينه‌ها، فشار خون، نفس كشيدن عميق، عرق كردن، لرز و لغزندگي واژن و حتي امكان دارد دهانه واژن به دليل جريان خون متورم و بزرگ شود. اين تغييرات كاملا طبيعي هستند و پاسخ فيزيولوژيك بدن نسبت به رابطه جنسي مي‌باشد كه بعد از رابطه به حالت قبل برمي‌گردد.

تحريك در بعضي خانم‌ها منجر به افزايش جريان خون در سينه شده و تورم و افزايش حجم به وجود مي‌آورد. همچنين در زمان نزديكي، مغز مواد شيميايي آزاد مي‌كند كه اين مواد، هورمون اندروفين، دوپامين و اكسي توسين هستند كه با نام هورمون عشق شناخته مي‌شود. اين هورمون‌ها باعث ايجاد حس اعتماد قوي در شريك جنسي و سبب حس رضايت و شادماني مي‌گردند.

 

احساس درد زنان در اولين رابطه جنسي

پرده بكارت عضله‌اي ماهيچه‌اي است كه نسبت به عضلات ديگر از رشته‌هاي عصبي خيلي كمي برخوردار مي‌باشد. در واقع به علت كشش و باز شدن ديواره واژن و ايجاد زخمي سطحي در داخل آن درد را احساس مي‌كنيد. در اولين رابطه اگر آرامش روحي و جسمي داشته باشيد، پاره شدن پرده بكارت با درد مختصر و خونريزي كمي همراه خواهد بود. خونريزي پس از پارگي پرده بكارت معمولا كم است كه البته در هر خانمي با توجه به جثه و سن متفاوت مي‌باشد.

برخي زنان هم متوجه درد نمي‌شوند مگر در صورتي كه ترشحات واژن كم باشد. استرس زياد و عدم ترشحات كافي در واژن، سبب خشكي آن مي‌شود از علل درد بيشتر در زمان اولين رابطه جنسي است. هر چقدر معاشقه بيشتري داشته باشيد لغزندگي واژن بيشتر و در نتيجه رابطه بهتر خواهد بود. اگر هم در حين روابط جنسي بعدي خود احساس درد داشتيد بهتر است به متخصص مراجعه نماييد و علت آن را بيابيد.

اگر خانمي در حين نزديكي، درد زيادي در قسمت لگن و شكم داشت بايد به متخصص رجوع كند و اگر مردي در زمان رابطه جنسي دچار درد مقاربتي شد به دلايلي نظير اختلال در بافت روي آلت مردانه، بيمارهاي مقاربتي و… مروبط است كه بايد به متخصص اورولوژيست مراجعه نمايد. همچنين زنان و مرداني كه در زمان نزديكي به علل هيجاني يا عاطفي دچار درد مي‌شوند بايد با مراجعه به روانشناس، مشاور يا سكس تراپيست اين مشكل را درمان كنند.

 

علت عدم خونريزي برخي زنان در اولين رابطه جنسي چيست؟

در ابتداي واژن، پرده بكارت وجود دارد و اين پرده انواع گوناگوني داشته و معمولا در اولين يا دومين نزديكي پاره مي‌شود. يكي از انواع پرده، حلقوي است و خانم‌هايي كه اين نوع پرده را دارند در اولين نزديكي خود خونريزي نخواهند داشت و همينطور به دليل بافت ضخيم پرده ممكن است تا مدت‌ها درد مقاربت داشته باشند.

بهتر است پيش از اولين رابطه زناشويي، نه به خاطر اخذ گواهي سلامت بلكه به دليل اطلاع از نوع پرده بكارت خود، به متخصص زنان مراجعه نماييد و درخواست توضيح در مورد آن را بدهيد چرا كه در مواردي كمياب ديده شده كه به دليل ضخيم بودن پرده بكارت نياز به عمل جراحي بوده است.

 

چگونه استرس خود از اولين رابطه جنسي را كاهش دهيم؟

انتخاب يك مكان امن و مناسب كه در آن راحت هستيد، كمك مي‌كند تا استرس‌تان كمتر شود. اگر در شرايط و مكان ناراحت باشيد، نمي‌توانيد تمركز كنيد و در نتيجه به استرس‌تان افزوده مي‌شود و از رابطه خود لذت نمي‌بريد. در واقع استرس قبل از آميزش جنسي امري طبيعي مي‌باشد كه با انجام معاشقه طولاني مدت برطرف مي‌شود.

در آغوش گرفتن، بوسيدن و لمس بدن طرف مقابلتان، منجر به احساس راحتي بين شما مي‌شود و بهتر مي‌توانيد ارتباط برقرار نماييد. سعي كنيد آرامش خودتان را حفظ نموده و عجله نكنيد. اگر در حين نزديكي مدام فكر كنيد الان چه كاري انجام دهيد و بعدش چه كاري دچار استرس مي‌شويد و نمي‌توانيد از رابطه خود لذت ببريد. بگذاريد همه چيز خود به خود و طبيعي پيش رود.

 

بيشتر بخوانيد : آموزش سكس | مرحله به مرحله تا كامل شدن لذت

راهكارهايي براي كمتر شدن درد زنان در اولين آميزش جنسي 

1. برخي زنان از پاره شدن پرده بكارت خود ترس و استرس دارند تا جايي كه رابطه زناشويي‌شان را مدام به تاخير مي‌اندازند. بايد بدانيد كه اندكي حس درد امري طبيعي است و اگر وقت كافي صرف پيش نوازي كنيد و ترشحات واژن كافي باشد و همچنين عمل دخول به آهستگي و با صبر و حوصله توسط مردان انجام شود، در حين دخول درد كمتري احساس مي‌كنيد.

2. آرامش خود را حفظ نماييد و بر استرس‌تان غلبه كنيد. حس ترس باعث منقبض شدن ماهيچه‌ها و كافي نبودن ميزان ترشح روان كننده در واژن شده و در نتيجه حس درد بيشتري در زمان نزديكي خواهيد داشت و عمل دخول برايتان دردناك مي‌شود.

3. برخي اوقات با 1 يا 2 مرتبه سكس ممكن است پرده بكارت پاره نشود و با هر بار نزديكي بخشي از آن پاره مي‌شود و كمي هم خونريزي دارد كه جاي نگراني نيست. توجه كنيد كه خونريزي و درد نداشتن در برخي از خانم‌ها غيرطبيعي نيست و اين موضوع به معناي باكره نبودن آن‌ها نمي‌باشد.

4. بهتر است براي كاهش درد، ژل لوبريكانت را تهيه نماييد. برخي زنان به علت ترس و استرس، ترشحات واژني كمي دارند كه اين موضوع سبب احساس درد زيادي در نزديكي مي‌شود. بنابراين استفاده از اين ژل مي‌تواند به عمل دخول و نزديكي شما كمك بسياري كند. ضمن اينكه مانع پاره شدن كاندوم هم مي‌شود.

 

راه‌هاي پيشگيري از بارداري در نخستين رابطه جنسي

 در اولين رابطه جنسي، با داشتن پرده بكارت و بدون دخول هم ممكن است بارداري شكل بگيرد. در واقع اگر مايع مني بر روي واژن يا داخل آن ريخته شود ممكن است سبب بارداري شود. بنابراين اگر مايع اسپرم بر روي پرده بكارت ريخته شود، مي‌تواند با گذشت از سوراخ پرده و با حركت به طرف تخمك‌ها موجب بارداري شود كه اين بارداري جز موارد نادر محسوب مي‌شود. به همين منظور براي پيشگيري از بارداري و همچنين عفونت‌هاي مختلف، از قرص‌هاي هورموني يا كاندوم استفاده نماييد. با كمك گرفتن از مشاوره جنسي مي‌توانيد بهترين راه‌هاي پيشگيري از بارداري را انتخاب نماييد.

 

سوالات متداول

_علت حس گناه بعد از برقراري اولين رابطه جنسي چيست؟

عده‌اي به دليل از دست دادن بكارت خود احساس گناه مي‌كنند در صورتي كه اين جريان كاملا طبيعي است و به جاي اين حس، بايد از ورود به مرحله بالغ شدن خود خوشحال باشيد و هرگز از داشتن رابطه جنسي به همسر خود خجالت نكشيد.

_در چه صورتي بعد از اولين رابطه جنسي بايد به متخصص رجوع كرد؟

اگر بعد از رابطه درد شديدي داشتيد حتما به متخصص مراجعه نماييد. داشتن خونريزي كم تا 3 روز طبيعي است و جاي نگراني نيست اما در صورت بيشتر شدن بايد به متخصص مراجعه نماييد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه زناشويي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره _ تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : اولين رابطه جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اولين رابطه جنسي،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۹:۴۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی