مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

داشتن رضايت زناشويي در زندگي يكي از فاكتورهاي بسيار مهم در سلامت روان انسان است. در واقع تنش‌هاي مرتبط با زندگي مشترك سهم بسزايي در آشفتگي‌هاي رواني افراد دارند و مي‌توانند زمينه بروز مشكلاتي نظير افسردگي و اضطراب را ايجاد كنند. با اين حال رضايت زناشويي چيست و چگونه به وجود مي آيد؟ متخصصان سلامت روان بر اين باورند كه احساس رضايتمندي در زندگي مفهومي چند بعدي است و تحت تاثير عوامل مختلفي از جمله ميزان همدلي زوجين، صميميت آن‌ها، وجود احترام متقابل و توانايي مديريت تعارض‌ها قرار دارد. اما واقعا چگونه مي‌توان چنين حسي را در خود و همسرمان ايجاد كنيم؟

براي كسب اطلاعات بيشتر بر روي لينك زير كليك كنيد :

رضايت زناشويي

تعريف رضايت زناشويي

اهميت رضايت زناشويي

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

رضايت زناشويي و اهميت آن در زندگي

رضايت زناشويي به معناي احساس رضايت كلي از رابطه با همسر و خشنودي از داشتن يك زندگي مشترك است. براي اينكه در مورد رضايت زناشويي موجود در رابط خود بينش بيشتري به دست بياوريد بهتر است كمي بيشتر به رابطه با همسرتان فكر كنيد. زماني كه به رابطه‌تان مي انديشيد چه افكاري از ذهنتان عبور مي‌كند و چه احساساتي در شما جريان مي‌يابند؟ آيا زندگي مشترك توانسته است براي شما عشق و آرامش به همراه بياورد يا اينكه وقتي به آن فكر مي كنيد بيشتر درگير احساس تنش و ناكامي مي شويد؟

بسياري از زوجين با وجود اينكه مشكل بحراني و خاصي ندارند رضايت زناشويي پاييني دارند و بيشترين احساسي كه در رابطه با همسرشان تجربه مي كنند ناكامي يا تنش است. اين در حالي است كه رضايت زناشويي يكي از فاكتورهاي تعييين كننده و بسيار مهم در سلامت روان شما است و كساني كه رضايتمندي پاييني از ازدواج خود دارند؛ اغلب بيش از ديگران به مشكلات روانشناختي نظير افسردگي و اضطراب دچار مي‌شوند. براي برقراري ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.

 

كدام زوج ها رضايت زناشويي دارند؟

وجود مشخصه هاي خاصي در ارتباط با همسر مي تواند به ما نشان دهد كه آيا هيجانات مثبت بر زندگي مشترك غلبه دارند يا خير. در ادامه به 5 مشخصه اصلي اشاره شده است.

1- توانايي همدلي با همسر

يكي از مشخصه هاي بسيار مهم و تاثيرگذار در رضايت زناشويي، توانايي همدلي با همسر است. همدلي به اين معناست كه بتوانيد گاهي دنيا را از دريچه چشم همسرتان بنگريد و با كفش‌هاي او راه برويد. معمولا افرادي كه همسرشان همدلي بالاتري دارد رضايتمندي بيشتري از زندگي مشترك ابراز مي‌كنند. چرا كه در اين شرايط؛ درك شده و احساسات و عقايدشان از جانب فرد مهم زندگي‌شان مورد توجه قرار مي‌گيرد.

2- تعهد و پايبندي به زندگي زناشويي

از جمله كليدي‌ترين اصول موفقيت در زندگي مشترك وجود تعهد و پايبندي در هر دو طرف رابطه است. اگر زن و شوهر واقعا تصميم بگيرند كه با وجود تمامي مشكلات و موانعي كه در طول زندگي اجتناب ناپذير هست؛ در كنار يكديگر بمانند و براي بهبود زندگي مشتركشان تلاش كنند؛ احتمال دوام و پايداري رابطه آن‌ها بيش از هر زمان ديگري وجود دارد. اين امر نيازمند آن است كه افراد علاوه بر نيازها و خواسته‌هاي درون فردي‌شان براي نيازهاي فرد ديگر نيز ارزش و اولويت قائل باشند و همواره به طور متقابل براي برآورده كردن آن‌ها تلاش كنند. اين وضعيت با ايجاد احساس لذت و كاميابي بيشتر در زندگي رضايت زناشويي را نيز بالا مي‌برد.

3- رضايت زناشويي با پذيرش متقابل

پذيرش متقابل يكي ديگر از مشخصه‌هاي بارز روابط زوجيني است كه رضايت زناشويي بالايي را تجربه مي‌كنند. همه ما مي‌خواهيم كه مورد احترام قرار بگيريم و به عنوان افراد ارزشمندي در روابط قرار بگيريم. با اين اوصاف اگر در رابطه‌اي قرار بگيريد كه همسرتان براي خود واقعي‌تان ارزش قائل باشد و شما را به طور كل بپذيرد؛ اعتماد به نفس بالاتري پيدا كرده و امنيت بيشتري حس مي‌كنيد.

اين در حالي است كه بسياري از افراد از ابتدا زندگي مشترك را به اميد تغيير ديگري شروع مي‌كنند و همواره در تلاشند تا فرد مقابل را در قالب تصورات خويش بگنجانند. اين وضعيت نه تنها هرگز به تغيير مثبتي نمي‌انجامد بلكه باعث مي شود فرد مقابل نتواند احساسات واقعي اش را در رابطه به نمايش بگذارد. اين مسئله با ايجاد فشار رواني زياد رضايت زناشويي را تا حد زيادي تحت تاثير قرار مي‌دهد.

4- حفظ عشق و رفتارهاي محبت آميز

توانايي حفظ عشق پس از آغاز زندگي مشترك مهارت بسيار مهمي است كه بسياري از زوجين از آن بي‌بهره هستند. در حقيقت خيلي از زن و شوهرها در پس روزمرگي‌هاي زندگي زناشويي گم مي شوند و نمي‌توانند همانند سابق به احساسات يكديگر اهميت دهند. لازم است كه اجازه ندهيد شعله عشق ميانتان خاموش شود و براي تداوم رابطه محبت آميز خود برنامه‌هاي بلند مدتي داشته باشيد. اگر احساس مي‌كنيد دچار سردي عاطفي شده ايد و فاصله اي رواني ميانتان ايجاد شده كمك گرفتن از يك روانشناس متخصص در حيطه زوج درماني مي تواند به شما كمك كند تا بتوانيد عملكرد سابق خود را بازيابيد.

5- برخورداري از مهارت حل تعارض ها

مهارت حل تعارض يكي از مهارت هاي بين فردي بسيار مهم است كه در زندگي زناشويي بيش از هرجاي ديگر اهميت مي‌يابد. افرادي كه از اين مهارت برخوردار هستند در حقيت مي‌دانند چگونه گفتگوي موثري داشته باشند و به جاي تمركز بر احساسات منفي ناشي از بروز مشكلات مي توانند بر گزينه هاي موجود براي حل مسئله تمركز كنند. در مقابل بسياري از زن و شوهرها با بروز هرگونه اختلاف نظر دچار هيجانات منفي بسياري شده و نمي‌دانند چگونه بايد به يكديگر كمك كنند تا از بحران‌ها عبور نمايند. ناتواني در حل تعارض‌ها با ايجاد تنش و استرس بسيار مي‌تواند رضايتمندي زوجين را تا حد بسياري كاهش دهد.

 

عوامل از بين برنده رضايت زناشويي

اختلاف بر سر برخي مسائل براي اكثر زوجين اهميت زيادي دارد و ناتواني در حل آن ها بيش از ساير مسائل ديگر مي‌تواند رضايت زناشويي را تحت تاثير قرار دهد. در ادامه به چند تعارض اصلي ميان زن و شوهرها اشاره كرده‌ايم.

1- اختلاف بر سر مسائل مالي

اختلاف بر سر مسائل مالي يكي از بزرگ ترين عواملي است كه مي‌تواند موجب اختلاف و تعارض شود. زن و شوهرها به دليل داشتن تجربيات خانوادگي متفاوت عقايد متفاوتي نيز در مورد نحوه خرج كردن پول و مديريت مسائل مالي دارند. براي مثال اختلاف نظر در مورد ميزان پولي كه بايد پس انداز شود، پولي كه بايد براي تفريح خرج شود و نحوه مديريت هزينه هاي زندگي از جمله مسائلي است كه ناتواني در حل آن ها مي تواند تا حد بسياري رضايت زناشويي را كاهش دهد.

2- رابطه با خانواده همسر

نحوه ارتباط با خانواده همسر يكي ديگر از مسائلي است كه قابليت مشكل آفريني بالقوه اي دارد. نداشتن مرزهاي مشخص، در هم آميختگي زياد با خانواده اصلي و خدشه دار شدن حريم خصوصي از جمله مهم ترين موضوعاتي هستند كه در ارتباط با خانواده همسر بايد به آن ها را مديريت كنيد. در غير اين صورت بروز تنش ها و اختلافات اجتناب ناپذير خواهند بود.

3- نارضايتي جنسي

رابطه جنسي از جمله عوامل مهم و تعيين كننده در رضايت زناشويي است. چرا كه رابطه جنسي عميق ترين احساسات ما را درگير مي كند. براي مثال بسياري از افراد همواره نگران اين هستند كه از جانب همسر خود طرد شوند يا مورد پذيرش قرار نگيرند. همين مسئله باعث مي شود كه بسياري از زوجين در مورد رابطه جنسي خود و كيفيت آن با يكديگر صحبت نكنند و احساساتشان را با يكديگر در ميان نگذارند. اين الگوي رفتاري اغلب به ساير جنبه هاي زندگي آسيب مي زند.

در نتيجه مشكلات جنسي در ساير اختلافات روزمره تجلي پيدا مي كند. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه زن و مرد بتوانند به طور مستقيم درباره سكس و مسائل پيرامون آن با يكديگر گفت و گو كنند و خواسته هاي خود را با ديگري مطرح نمايند. اگر احساس مي كنيد انجام اين كار براي شما مشكل است مي توانيد از يك روان شناس متخصص در حيطه سكس تراپي يا روج درماني كمك بگيريد.

4- مسائل مرتبط با فرزندان

بزرگ كردن و پرورش كودكان يكي از وظايف بسيار انرژي بر و سنگين براي والدين است. سبك تربيتي پدر و مادرها تا حد زيادي تحت تاثير تجربيات كودكي و رابطه آن ها با والدين خود قرار دارد. اگر زن و مرد در خانواده هاي بسيار متفاوتي رشد كرده باشند اغلب در بزرگ كردن فرزندانشان با اختلاف نظرهاي بسياري رو به رو مي شوند كه مي تواند تنش هاي بزرگي را براي آن ها رقم بزند. در اين شرايط كمك گرفتن از يك روانشناس متخصص در حيطه خانواده مي تواند به شما كمك كند تا روش هاي تربيتي خود را به يكديگر نزديك تر كرده و تفاهم بيشتري در اين باره پيدا كنيد.

5- مسئوليت هاي مرتبط با نقش هاي جنسيتي

بسياري از اختلافات زناشويي بر سر مسئوليت هايي است كه زن و مرد موظف به انجام آن هستند. برخي افراد نقش هاي جنسيتي سنتي را پذيرفته اند و در نتيجه انتظار دارند مرد كارهاي بيرون از خانه و زن وظايف بچه داري و خانه داري را به عهده بگيرد. برخي نيز تعريف هاي سنتي را كنار گذاشته و به برابري يا مشاركت در انواع فعاليت ها از جانب زن و مرد باور دارند. هرگونه اختلاف نظر و ناهماهنگي در اين باره مي تواند به بروز تعارض و مشكلات زناشويي بيانجد و احساس رضايتمندي كلي را كاهش دهد.

توصيه هايي براي بهبود رضايت و كيفيت زندگي زناشويي

براي داشتن يك زندگي مشترك موفق و تجربه احساس رضايت بيشتر توجه به چند نكته طلايي مي تواند بسيار كمك كننده باشد.

– وقتي همسرتان با شما صحبت مي كند تلاش كنيد كنيد احساساتش را درك كنيد و به درستي به او گوش فرا دهيد.

– از طريق واكنش هاي كلامي و غير كلامي به همسرتان نشان دهيد كه او را درك مي كنيد و براي احساساتش ارزش قائل هستيد.

– به زبان بدن خود بيشتر توجه كنيد. رفتارهايي نظير نداشتن ارتباط چشمي يا وضعيت بدني كه پيام هايي مبني بر بي تفاوتي منتقل مي كند مي تواند تاثير بسيار زيادي بر رابطه شما بگذارد.

– حتي زماني كه با نظرات همسرتان مخالف هستيد تلاش كنيد به عقايد او احترام بگذاريد.

– تلاش كنيد ارتباطي شفاف برقرار كنيد تا فرصت درك شدن بيشتري داشته باشيد.

– هنگامي كه با همسرتان صحبت مي كنيد تلاش كنيد بر احساسات خود تمركز داشته باشيد و دست از ذهن خواني كردن برداريد .

سوالات متداول

– رضايت جنسي تا چه حد در رضايت زناشويي تاثير دارد؟

رضايت جنسي بخش مهمي از احساس كلي تر رضايتمندي زناشويي را تشكيل مي دهند اما همه آن نيستن. براي اينكه بتوانيد رابطه موفقي داشته باشيد لازم است بر ساير جنبه هاي ديگر رابطه تان نيز تمركز كنيد و در همه ابعاد رشد و پيشرفت داشته باشيد. اگر مشكلي در رابطه خود داريد حتما براي دريافت مشاوره جنسي اقدام كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل زناشويي مي توانيد از طريق شماره – با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

 

منبع : رضايت زناشويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رضايت زناشويي،
موضوع:
[ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۸:۱۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی