مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

همه ما دوست داريم براي كودك خود فضايي را ايجاد كنيم كه بتواند هوش و توانايي‌هايش را افزايش داده و شرايط بهتري براي آينده خود ايجاد كند. در اين ميان يك سؤال مهم اين است كه ما تا چه حد مي‌توانيم در تعيين بهره هوشي فرزندانمان نقش داشته باشيم و آيا هوش موضوعي وراثتي است يا مي‌توان از طريق آموزش آن را بهبود بخشيد؟ در پاسخ به اين سؤال بايد گفت اگرچه محدوده هوشي هر فرد به صورت ژنتيكي مشخص مي‌شود اما شما مي‌توانيد با استفاده از آموزش‌هاي صحيح و ايجاد يك محيط غني كمك كنيد تا كودك به حداكثر توانايي هوشي كه برايش ممكن است دست پيدا كند. با توجه به اهميت اين مسئله در اين مطلب سعي مي‌كنيم تا راه‌هاي كمك به افزايش هوش كودكان و نوزادان را با يكديگر بررسي نماييم. براي اطمينان از درستي روش‌تان مشاوره كودك دريافت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر بر روي لينك زير كليك كنيد :

هوش كودك

چگونه فرزندي باهوش داشته باشيم

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

افزايش هوش كودك

آنچه از آن به عنوان افزايش هوش كودك صحبت مي‌شود شايد بيش از آنكه به معناي افزايش نمره هوشبهر و تغيير در ميزان IQ كودك باشد به معناي آموزش مهارت‌ها و توانايي‌هاي لازم به كودك است كه البته آموزش آن‌ها به كودك، در نمره هوش وي نيز بي تأثير نخواهد بود. والدين و اطرافيان كودك مي‌توانند با استفاده از برخي راهكارها و آموزش مهارت‌هاي خاص به فرزندانشان توانايي هوشي او را افزايش دهند. البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه محدوده هوشي يك كودك پيش از تولد و از طريق مسائل ژنتيكي مشخص شده و شما نمي‌توانيد كودك را به چيزي فراتر از آن برسانيد اما مي‌توانيد وي را در حداكثر حالت توانمندي كه برايش مقدور است قرار دهيد.

مشاورين كودك معمولاً با بررسي توانايي‌هاي ذهني نظير هوش، توجه و حافظه مي‌توانند حدود توانايي‌هاي اوليه كودك را مشخص كرده و سپس بر اساس علايق و نقاط قوت و ضعف كودك براي بهبود اين شرايط برنامه ريزي داشته باشند. براي آشنايي با ويژگي هاي كودكان استثنايي كليك كنيد.

چگونه فرزندي باهوش داشته باشيم؟

در كنار مشاوره با متخصصين كودك، شما مي‌توانيد با استفاده از راهكارهاي زير توانايي هوشي كودك خود را افزايش دهيد. اصلي‌ترين نكته در بهبود توانايي‌هاي كودك اين است كه يك محيط غني و سرشار از تجربه‌هاي مختلف براي او ايجاد كنيد. به ميزاني كه شما محيط مناسب‌تري را براي رشد كودك فراهم كنيد او نيز توانايي‌هاي بيشتري كسب خواهد كرد. برخي از راهكارهاي ايجاد محيط غني شامل موارد زير است.

براي افزايش هوش كودك با او صحبت كنيد

صحبت كردن ساده‌ترين و شايد يكي از اصلي‌ترين نكاتي است كه براي افزايش هوش و توانايي‌هاي كودك بايد به آن توجه داشته باشيد. صحبت كردن باعث مي‌شود كودك شما با دايره واژگان گسترده‌تري آشنا شود، آداب اجتماعي صحبت را ياد بگيرد و همين طور توانايي بحث و استدلال وي افزايش پيدا كند. سعي كنيد در حين صحبت با كودك خود مسائل مختلف را براي او توضيح دهيد. براي مثال مي‌توانيد راجع به حيوانات، طبيعت و يا هر موضوع ديگري كه فكر مي‌كنيد براي فرزندتان جذابيت دارد توضيحاتي را در اختيارش بگذاريد.

استفاده از كتاب و بازي‌هاي فكري براي تقويت هوش كودك

بهتر است روزانه زماني را به مطالعه كتاب و انجام بازي‌هاي فكري اختصاص دهيد. استفاده از بازي‌هاي معماگونه مثل ماز يا پازل باعث مي‌شود تا كودك در عين حال كه مشغول بازي است توانايي‌هاي ذهني خود را نيز افزايش دهد. استفاده از كتاب و مطالعه تأثير بسياري در توانايي خواندن و نوشتن كودك شما داشته و در عين حال باعث افزايش دايره واژگان و قدرت خلاقيت كودك مي‌شود.

براي افزايش هوش كودك به او اجازه آزمون و خطا بدهيد

معمولاً والدين به دليل ترسي كه از آسيب ديدن كودك دارند به او اجازه تجربه مسائل مختلف را نمي‌دهند. سعي كنيد در كنار مراقبت از كودك به او اجازه دهيد كه در محيط اطراف فعاليت كند. اين موضوع به كودك شما كمك مي‌كند تجربيات ارزشمندي كسب كند و در عين حال با توانايي‌ها و علاقمندي‌هاي خود نيز آشنا شود.

تعريف مسئوليت‌هاي مشخص براي تقويت هوش كودكان

با توجه به سن و توانايي‌هاي فرزندتان وظايفي را براي او تعيين كنيد. از اين طريق كودك شما در كنار مسئوليت پذيري با مهارت‌هايي همچون برنامه ريزي و حل مسئله نيز آشنا مي‌شود. توجه داشته باشيد كه اين وظايف را مي‌بايست با توجه به ميزان توانايي‌هاي كودك انتخاب كنيد و مطمئن باشيد كه از پس انجام آن‌ها برخواهد آمد. در غير اينصورت اين مسئله باعث كاهش اعتماد به نفس كودك مي‌شود.

محدود كردن زمان استفاده از تلويزيون و موبايل

استفاده بيش از حد از موبايل يا تلويزيون آسيب‌هاي بسياري براي سلامتي كودك ايجاد مي‌كند و در عين حال باعث كم كاري و تنبلي مغز مي‌شود. بهتر است براي استفاده از تلويزيون و يا موبايل در خانه، قوانين و ساعات مشخصي را در نظر بگيريد.

كمك به افزايش تمركز در كودكان

تمركز يكي از مهم‌ترين توانايي‌هاي ذهني است و شما مي‌توانيد از طريق افزايش اين توانايي در فرزندتان به صورت غير مستقيم باعث افزايش هوش وي شويد. بالا رفتن تمركز باعث مي‌شود فرزند شما با دقت بيشتري به مسائل مختلف توجه داشته باشد. در عين حال ضعف در تمركز باعث خواهد شد كه او علي رغم توانايي نتواند عملكرد خوبي در زمينه‌هاي مختلف داشته باشد. اگر فرزندتان به لحاظ توانايي تمركز با مشكل مواجه است مي‌توانيد براي بهبود اين وضعيت از يك مشاور كودك كمك بگيريد. در عين حال استفاده از بازي‌هاي هدفمند و در نظر گرفتن اين مسئله كه براي تقويت توجه به زمان، تمرين و تكرار نياز است مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

كمك به بهبود هوش هيجاني كودك

هوش هيجاني به معناي توانايي شناسايي احساسات مختلف و مديريت هيجانات است. افرادي كه هوش هيجاني بالايي دارند علاوه بر اينكه احساسات خود را به خوبي مي‌شناسند توانايي بالايي در شناخت احساسات ديگران و همدلي كردن با آن‌ها دارند. تحقيقات نشان داده كودكاني كه هوش هيجاني بالاتري دارند، روابط اجتماعي بهتر و قوي‌تري داشته و همين طور توانايي بالاتري در حل مسائل مختلف از خود نشان مي‌دهند. يك راهكار ساده براي افزايش هوش هيجاني كودك اين است كه با استفاده از بازي، هيجانات مختلف را به كودك آموزش دهيد. شما مي‌توانيد در شرايطي كه فرزندتان احساسات مختلف را تجربه مي‌كند با آگاهي دادن به كودك راجع به احساسش و كمك كردن به او براي پيدا كردن دليل اين احساس و راه‌هاي كنترل آن، به پرورش هوش هيجاني در كودك كمك كنيد.

 

چگونه هوش نوزاد را افزايش دهيم؟

متخصصان معتقدند كه تمرين و كمك به كودك براي بالا بردن هوش و توانايي‌ها هرچه از سنين پايين‌تر شروع شود مي‌تواند تاثيرات بيشتري داشته باشد. اصلي‌ترين نكته براي كمك به افزايش هوش در نوزادان اين است كه سعي كنيد محيط اطراف آن‌ها را با انواع محرك‌هاي مختلف پر كنيد و توجه كودك را به اين محرك‌ها جلب نماييد. براي اين كار مي‌توانيد از راهكارهاي زير كمك بگيريد.

با كودك ارتباط برقرار كنيد

سعي كنيد چندين نوبت در روز با فرزندتان صحبت كنيد، برايش شعر بخوانيد و توجه او را به خود جلب كنيد. اگرچه آن‌ها توانايي صحبت كردن را ندارند اما شما از اين طريق علاوه بر تقويت مهارت‌هاي شنيداري كودك، به او كمك مي‌كنيد تا در آينده توانايي كلامي بالاتري داشته باشد. به ميزاني كه بيشتر با كودك صحبت كنيد او نيز سريعتر و با توانايي بيشتري صحبت كردن را آغاز مي‌كند.

كمك براي كشف محيط اطراف

سعي كنيد تا جاي ممكن كودك را با پديده‌هاي مختلف آشنا كنيد. مي‌توانيد اسباب بازي‌ها و اشيا مختلف را به او نشان دهيد و اسامي آن‌ها را بيان كنيد يا دست كودك را بگيريد و با كشيدن روي اشيا مختلف اجازه دهيد آن‌ها را به كمك حس لامسه شناسايي كند. كشف محيط اطراف به ويژه از زماني كه كودكتان توانايي راه رفتن را به دست مي‌آورد اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. در اين ايام سعي كنيد بدون نگراني از زمين خوردن كودك به او اجازه دهيد كه در محيط حركت كند و با دنياي اطرافش آشنا شود.

تأثير تغذيه در هوش كودكان

استفاده از مواد مغذي تأثير قابل توجهي در هوش كودك خواهد داشت. مواد غذايي مي‌تواند به بهبود توانايي‌هاي كودك كمك كند و يا باعث آسيب ديدن بخش‌هايي از مغز و توانايي‌هاي كودك شود. در ارتباط با تأثير تغذيه بر توانايي‌هاي هوشي كودك به نكات زير توجه داشته باشيد.

  • استفاده از مواد مخدر، الكل يا داروهاي مختلف در دوران بارداري، باعث آسيب ديدن رشد مغز شده و مشكلات جدي را براي جنين به همراه خواهد داشت.
  • استفاده از اسيد فوليك يا ويتامين B9 تأثير بسيار بالايي در تشكيل صحيح سيستم اعصاب مركزي جنين دارد. به همين خاطر معمولاً به مادران توصيه مي‌شود كه از زمان اقدام براي بارداري تا چند ماه پس از زايمان از اين مكمل استفاده كنند.
  • مصرف آهن باعث بهبود وضعيت گلبول‌هاي قرمز خون مي‌شود. با توجه به اينكه گلبول‌هاي قرمز نقش حياتي در رساندن اكسيژن به مغز جنين دارند شما مي‌توانيد با مصرف مرتب آهن به سلامت كودك خود كمك كنيد. علاوه بر مكمل آهن، گوشت قرمز، حبوبات و سبزيجات تازه نيز منابع غني از آهن هستند.
  • براساس تحقيقات انجام شده تغذيه با شير مادر در دو سال اول زندگي تأثير بسياري در توانايي‌هاي هوشي كودك دارد.

 

سؤالات متداول

1. آيا مي‌توان ميزان هوش كودك را افزايش داد؟

بله؛ شما مي‌توانيد با استفاده از تمرينات مختلف به افزايش هوش و بالابردن توانمندي‌هاي كودكتان كمك كنيد.

2. استفاده از چه بازي‌هايي براي افزايش هوش كودك بهتر است؟

براي تقويت هريك از توانايي‌هاي ذهني، بازي‌هاي مختلفي وجود دارد اما به‌طوركلي استفاده از بازي‌هاي معماگونه و فكري مثل پازل يا ماز باعث افزايش توانايي ذهني كودك مي‌شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي توانيد از طريق شماره _ با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس برقرار كنيد.

منبع :‌ هوش كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هوش كودك،
موضوع:
[ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۷:۳۹ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی